At blive en grønnere virksomhed er et mål, der står mange virksomheder på sinde at nå. Det er ikke kun godt for samvittigheden at vide, at man arbejder intensivt på at nedsætte forbruget og sætte et mindre klimaaftryk, men også fordi man kan være gennemsigtige med ens kunder og skabe en troværdig forbindelse. Men hvordan gør du din virksomhed grønnere? Bliv klogere på det her.
Få hjælp til din grønne omstilling
Det kan godt være et større puslespil at skulle få den grønne omstilling til at gå op. Heldigvis kan du få hjælp til omstillingen ved et konsulentfirma, der har forstand på den grønne omstilling for virksomheder. Her kan du få sparring, der kan hjælpe dig og din virksomhed tættere hen til den grønne omstilling, som I drømmer om.
Det kan være smart at få udarbejdet en CO2-beregning, så I kan have konkrete tal at gå ud fra. Hvor højt ligger jeres CO2-udledning nu, og hvor langt ned ønsker I at komme, før I stolt tør kalde jer en virksomhed, der drives grønt?
Gennemsigtighed er vigtigt for kunderne
Green washing er nok noget af det værste, du kan blive anklaget for som virksomhed nu til dags. At green washe betyder, at du ikke er nær så gennemsigtig og reel i din virksomhed klimapolitik, som du giver udtryk for. Du benytter det grønne omdømme til at sælge dine produkter, selvom de ikke er lige så klimavenlige, som du giver udtryk for.
Det er nemt at undgå green washing, for det handler blot om at være gennemsigtig med sin klimapolitik. Når du får hjælp til den grønne omstilling, kan du let og uden bekymringer være gennemsigtig, så du kan skabe en troværdig og ærlig forbindelse til dine kunder. Du vil ikke kun trække dine nuværende kunder til, men de særligt klimabevidste vil også valfarte til!